Followers

Powered By Blogger

Wednesday, March 2, 2011

AduHai Wanita..

Hari Ini bagiku hari yang menceriakan....kerna aku merasakan ketenangan di sebalik langit yang mendung ini...ku rasakan bahagia sekali ditemani sahabat baikku selaku adik kesayanganku...

Oh, indahnya...
Dengan bertemankan mood yang agak baik. senyuman terukir di bibir, keyakinan tahap A (boleh dikatakanlah), aku melangkah ke kafe untuk makan pagi, memilih menu-menu yang kurasakan dapat mengisi perutku yang sedikit kosong ( baki-baki kekenyangan semalam masih tersisa), ku memilih bihun bersama maggi goreng beserta nescafe ais (pagi-pagi pon minum ais yer, opppssss), aku mencari tempat untuk kami menjamu selera, aku memilih meja yang hanya berkerusi dua, kononnya tak mahu orang ganggu makan pagi kami, sebelum ku menyuapkan bihun ku, ku terpandang sorang mamat yang berada di sudut hujung kafe, aku tak pasti apa yang dipandangnya,lalu ku cuba berfikiran positif agaknya dia memandang orang di belakang ku, aku kembali menyuap bihunku itu, sekali lagi aku terpandangkan mamat tadi. ku lihat dia tersengih- sengih, lalu ku bertanya kepada temanku, ada orang tak di belakangku, temanku menggelengkan kepalanya, aku malas berfikir panjang, aku cepat-cepat menghabiskan makananku, malas nak nak layan,kami berborak-borak hampir 15 minit dan aku masih perasan yang mamat tuh memandangku dan kelihatan mulutnya memuncungkan kearahku. (kononnya mahu memberitahu kawan-kawan dia kot) kawan-kawan mamat itu pon turut memandang ke arahku, tersengih-sengih macam kerang busuk kononnya mahu aku membalas la tuh, malas aku nak layan sebab aku bukan kenal dorang pon, ku terus bangun sebaik sahaja aku rasa kekenyangan, kami beriringan keluar dar kafe.

TAMAT.

Nasihat (moral of the story) : Tak usah di layan mamat-mamat yang korang tak kenal, nanti jadi perasan lak. kang ada jer yang mintak num telefon, naya jer (especially 4 yg sudah punya pacar)

semoga terhibur



No comments: