Followers

Powered By Blogger

Sunday, February 13, 2011

sem 2.....selamat datang ke SETALI area,,,

nama aku, wanee tidak ada dalam list utk kamsis bagi semester 2,,
aku tidak tahu di mana silapnya kami,
kami terpaksa mencari rumah sewa....
aku hanya ada wanee sahaja...
sebab aku belum lagi mengenali kawan-kawan yang akan turut mengikut kami mencari rumah yang bakal kami diami ini...
ermmm....
aku dan wanee berjaya ke semester 2 setelah kami mendapat keputusan yang agak baik bagi aku....
terkejut pon ada sebab tidak terfikir akan mendapat keputusan yang cemerlang..
alhamdulliah.
aku berjanji akan lebih focus lagi pada study aku...
itu janji aku pada diri aku...

kami...berlainan kos,,,sepakat mencari rumah sewa...
gile tak gile kami apabila berjalan kaki hampir 3 jam tanpa henti semata-mata mencari rumah sewa...
kejadian di kejar anjing yang aku dan teman-temanku tak dapat lupakan...
aku pada mulanya berkasut dan bertumit tinggi namun setelah kejadian di kejar anjing aku terus tukar selipar jepun yang sengaja ku bawa sebab aku tahu mesti penat berjalan dengan heel....
dari rumah ke rumah kami bertanya, namun semuanya hampa,,,
ada yang sudah di sewakan, tapi masih ade slogan untuk disewa,
ada yang deposit mahal, tapi nak duit itu cepat-cepat dan ada juga rumah yang ntah apa-apa tapi sewa mahal tahap dewa...
aduhai...
penat suda kami berjalann...
penat-penat kami stop minum di gerai....
kami memikirkan apa yang patut kami buat sehinggalah salah seorang dari kami memberi cadangan dengan bertanya mak cik yang menjaga gerai itu,
dia memberi nombor telefon auntie Ang pada kami,
dan kami terus menelefon dan bertanya mengenai rumah yang mahu disewakan.
alhamdullilah masih ada yang kosong cuma keadaan nya tidak seperti rumah yang baru sahaja disewakan kepada pelajar lain yang datang awal dari kami..
kami sekarang berada di depan rumahnya yang kami asa selesa untuk kami sewa namun kekecawaan terpancar di setiap wajah kami semua kerana rumah itu baru sahaja di sewakan beberapa minit sebelum kami menelefon auntie Ang..
tiada rezeki kami..
tapi tak pelah masih ada kekosongan rumah untuk kami,
kami ke alamat yang di beri dan kami bersetuju untuk menyewa di rumah itu walaupon keadaan persekitarannya tidak berapa ok, tapi tak pelah dari tak ada rumah...
er...selesai satu tugas kami...
dan sekarang tugas kami ialah mencari teman serumah pula...
kami mahukan 10 orang memandangkan bayaran setiap bulan adalah RM600...
deposit kami membayarnya seminggu selepas setuju untuk terima rumah itu...

selesai sudah masalah rumah...
sekarang kena focus study lak...


No comments: