Followers

Powered By Blogger

Tuesday, May 24, 2011

Kebahagiaan Dalam Perpisahan

Bagaikan tajuk lagu Syahir dengan tajuk yang diberikan di atas.

aku...manusia biasa...
serba kekurangan...
aku sedih...aku suka...aku gembira...
semua aku rasai...

setelah lama cerita tak ku coretkan untuk tatapan kalian semua...
hari ini baru aku diberi peluang untuk mencoretkan secebis cerita yang hanya aku yang faham dan mengerti...

aku...bagaikan seorang perindu bila terpaksa berjauhan dengan orang yang disayangi...
aku...bagaikan hidup tiada maknanya lagi...bila dia pergi....meninggalkan diriku keseorangan...
aku...merinduimu...
hidupku bagaikan gelap gelita...
tiada cahaya...
tiada lilin yang membakar semangat,
tika kau berada di sisiku...kaulah yang menguatkan semangatku..
aku terlalu merindui dirimu,,,,
ketahuilah...
kebahagiaan dalam perpisahan ku pilih tajuk untuk cerita kali ini kerna aku baru mengerti bahawa kerinduan itu suatu anugerah..
di saat inilah aku mengetahui kau juga merinduiku...
aku juga menyayangiku...
kerna kau kerap menghubungiku walau jauh di mata tapi tetap dekat di hati..
aku dapat merasai kerinduanmu...
terima kasih cinta...
aku terlalu bahagia..
kerna dapat menilai sejauh mana sayangmu..sejauh mana kerinduanmu..
saat berjauhan barulah tahu erti kebahagiaan yang sebenar,,,
dan aku pasti..
walaupon kita berjauhan lagi akan ku gagahi jua...
melawan kesepian yang menodai jiwa ini..
tetap aku menunggu dirimu..
kerna dirimu terlalu bermakna dalam hidupku...

meniti hari-hari yang mendatang,,,,
wujudnya kerinduan dalam diri...

salam sayang buat kekasih hati... A...

No comments: